Yoga Kraft

Här får du en ökad rörlighet i form av enkla rörelsekombinationer till vacker lugn musik. Övningarna ger dig ökad kroppskännedom och ett ökat fokus. Du arbetar med din andning och lyssnar inåt. Alla behöver det!

 

Funktionell träning

Funktionell Träning bygger upp en funktionell styrka, rörlighet och balans i din kropp som du kan utnyttja i vardagen. Du kan förvänta dig en rolig, svettig och energifylld klass.

 

Fortgjort träning

Du hittar aktuella klassen på nätet veckan innan. Variation och träningsglädje när det är som bäst! Vi ses!

 

NYHET-Rörlighetsträning

Här får vi en ökad smidighet i ett lugnt och fint tempo. Vi ökar på rörligheten så att vi känner oss mer flexibla i kroppen.

 

Zamba

Nu släpper vi loss till härlig musik. Svänger våra höfter och förflyttar oss till varmare breddgrader, det går liksom inte att stå still. Time to dance!!!

 

Styrka

Uppbyggande styrke träning för kroppens större muskler.  Du använder din egen kropp som främsta redskap och tar även hjälp av gummiband, hantlar och steplåda. Du kommer med peppande inslag få hjälp med rätt teknik för att snabbt utveckla din egen styrka.

 

SHE Cirkelfys

Tabata träning i cirkelgymmet. Enkla, effektiva övningar i ett högt tempo. Passar alla!

 

Skivstång

Med hjälp av en skivstång tränar du kroppens större muskler. Du jobbar efter egen förmåga och väljer själv hur mycket vikt du vill ha på din skivstång. Hela kroppen får en tidseffektiv genomkörare.

 

Box mix

En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. Enkel skuggboxning i korta kombinationer varvas med pulshöjande övningar där du bjuds på extra mycket styrka och uthållighet med din egen kropp som motstånd.

 

Mage/Rygg

En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Mage Rygg stärker mittpartiet på kroppen. Du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform. Övervägande av alla övningar sker sittande eller liggande på en matta.

 

Indoor walking

Konditionsträning som ökar din uthållighet och ger dig en effektiv förbränning. Du får bättre hållning som gör att du gärna vill sträcka på dig lite extra.

 

Schema vår 2018 (pdf för nerladdning)

 

Bonusklass = Extrainsatt klass som levereras så länge underlag finns.

Avbokning skall ske 3 timmar före klassen startar via nätet både för ordinarie- och reservdeltagare för att slippa debitering.