Yoga Kraft

Här får du en ökad rörlighet i form av enkla rörelsekombinationer till vacker lugn musik. Övningarna ger dig ökad kroppskännedom och ett ökat fokus. Du arbetar med din andning och lyssnar inåt. Alla behöver det!

 

NYHET – Funktionell träning

Funktionell Träning bygger upp en funktionell styrka, rörlighet och balans i din kropp som du kan utnyttja i vardagen. Du kan förvänta dig en rolig, svettig och energifylld klass.

 

Fortgjort träning

Du hittar aktuella klassen på nätet veckan innan. Variation och träningsglädje när det är som bäst! Vi ses!

 

Pulsträning

Pulsträning, utomhus som inomhus, består av övningar och rörelser för att förbättra din kondition. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet med kroppen som motstånd. En träningsform med som ger ökad förbränning med mycket puls och massor av energi!

 

Styrka

Uppbyggande styrke träning för kroppens större muskler. Du använder din egen kropp som främsta redskap och tar även hjälp av gummiband, hantlar och steplåda. Du kommer med peppande inslag få hjälp med rätt teknik för att snabbt utveckla din egen styrka.

 

Supercirkel

Här kör vi som behärskar tekniken väl i maskinerna en intervall baserad cirkelträning i högt tempo efter egen förmåga. Vi som leder klassen coachar och ger roliga och utmanande förslag på alternativa konditionsträning och styrkeövningar. Effektiv konditionsträning för dig som är redo att utmana dig lite extra.

 

Skivstång

Med hjälp av en skivstång tränar du kroppens större muskler. Du jobbar efter egen förmåga och väljer själv hur mycket vikt du vill ha på din skivstång. Hela kroppen får en tidseffektiv genomkörare.

 

Box mix

En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. Enkel skuggboxning i korta kombinationer varvas med pulshöjande övningar där du bjuds på extra mycket styrka och uthållighet med din egen kropp som motstånd.

 

Mage/Rygg

En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen.
Mage Rygg stärker mittpartiet på kroppen.
Du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform. Övervägande av alla övningar sker sittande eller liggande på en matta.

 

Indoor walking

Konditionsträning som ökar din uthållighet och ger dig en effektiv förbränning. Du får bättre hållning som gör att du gärna vill sträcka på dig lite extra.

 

Schema höst 2017 (pdf för nerladdning)

 

Bonusklass = Extrainsatt klass som levereras så länge underlag finns.

Avbokning skall ske 3 timmar före klassen startar via nätet både för ordinarie- och reservdeltagare för att slippa debitering.